خبرگزاری کار ایران

مذاکرات آمریکا و کره‌جنوبی درباره تقسیم هزینه‌های نظامی

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۹۳۴

سئول اعلام کرد مذاکرات با واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های پایگاه‌های آمریکایی مستقر در کره‌جنوبی به زودی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، سئول امروز-دوشنبه- اعلام کرد مذاکرات درباره تقسیم هزینه‌های پایگاه‌های آمریکایی مستقر در کره‌جنوبی در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

وزارت امور خارجه کره‌جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «دو طرف برای رسیدن به توافقی که به آمادگی دفاعی کره‌جنوبی و آمریکا کمک کرده و مورد قبول شهروندان نیز باشد، تلاش می‌کنند.»

این مذاکرات در حالی برگزار می‌شود که کره‌شمالی برنامه هسته‌ای و موشکی خود را با سرعت پیش برده و «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا افزایش سهم کره‌جنوبی در پرداخت هزینه‌های نیرو‌های آمریکایی مستقر در این کشور را خواستار شده است.

طبق توافقی که در سال ۲۰۱۴ امضا شد، سهم کره‌جنوبی از هزینه نیرو‌های آمریکایی مستقر در این کشور ۸۶۷ میلیون دلار بوده و این هزینه، سالانه به اندازه تورم افزایش یافته است. این رقم در سال ۲۰۱۸ به ۸۹۰ میلیون دلار-چیزی کمتر از نصف هزینه نیرو‌های آمریکایی مستقر در کره‌جنوبی- رسیده است.

توافقی که در بالا از آن یاد شد، نهمین توافق همکاری نظامی میان آمریکا و کره‌جنوبی بوده است. این توافق در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد و مذاکرات برای امضای دهمین توافق به زودی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز