خبرگزاری کار ایران

روسیه ارسال کمک‌های انسانی به یمن را بررسی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۸۱۱

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو برای ارسال کمک‌های جدید انسانی به یمن برنامه‌ریزی می‌‌کند.

به گزارش ایلنا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، امروز- شنبه- در گفت‌وگو با روزنامه «ریپورتر» اتیوپی، به بحران امنیتی و انسانی در یمن اشاره کرد و گفت: «ما از تداوم اقدامات جنگی جاری در این کشور به‌شدت نگران هستیم؛ شمار بسیاری کشته و زخمی شده‌اند، بخش اعظمی از زیرساخت‌های اساسی در شهرها از جمله مراکز درمانی تخریب شده‌اند. ما همچنان معتقدیم که پایان دادن به درگیری‌های داخلی که در پی مشارکت ائتلاف عربی دامنه‌دار شده، تنها از طریق گفت‌وگو و تبادل دیدگاه‌های تمامی طرف‌های سیاسی در یمن، ممکن است.»

لاوروف گفت: «ما برای ادامه مشارکت در (نقش‌آفرینی) برای( حل) بحران در یمن و تماس هدفمند با تمامی طرف‌های درگیری که خواهان حل و فصل مسالمت‌آمیز هستند، مصمم هستیم. مسکو در عین حال گام‌های عملی را برای ارائه کمک‌های انسانی به مردم نیازمند این کشور اتخاذ می‌کند.»

وزیر خارجه روسیه، ماه گذشته نیز گفته بود که کشورش مساله ارسال کمک‌های انسانی جدید به یمن را بررسی می‌کند.

عربستان سعودی از مارس ۲۰۱۵ با تشکیل ائتلافی متشکل از برخی کشورهای عربی، جنگی همه‌جانبه علیه یمن را با هدف بازگردان مشروعیت به این کشور و سرکوب جنبش «انصارالله» آغاز کرده است. طبق آمار رسمی، این جنگ تاکنون بیش از ۱۰ هزار کشته و صدها هزار زخمی برجای گذاشته است. اوضاع انسانی در این کشور بسیار وخیم است و طبق اعلام سازمان ملل، بیش از ۲۲ میلیون یمنی به کمک‌های انسان‌دوستانه نیاز دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز