خبرگزاری کار ایران

کردهای سوریه موضع خود در قبال آتش‌بس را اعلام کردند

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۷۴۴

شبه‌نظامیان کرد سوریه آمادگی‌ خود را برای پایبندی به قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس در این کشور اعلام و در عین حال تأکید کردند که حق پاسخ به هرگونه حملاتی را برای خود محفوظ می‌دانند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، گروه‌های مسلح کرد در شهر عفرین سوریه آمادگی‌شان برای پایبندی به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره آتش‌بس در این کشور را اعلام کردند.

در همین راستا، کردها تأکید کردند، در صورتی‌که هدف حملات قرار بگیرند، حق پاسخ را برای خود محفوظ می‌دانند به‌ویژه این‌که ترکیه از بیستم ژانویه گذشته عملیات نظامی موسوم به «شاخه زیتون» را در شمال سوریه آغاز کرده است.

«نیروهای دموکراتیک سوریه»، امروز- یکشنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما آماده پایبندی به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره توقف درگیری‌ها علیه تمامی دشمنان‌مان هستیم. حق حملات تلافی‌جویانه را برای خود در چارچوب قانون دفاع از خود و در صورتی‌‌که ارتش ترکیه و هم‌پیمانانش در عفرین به ما تعدی کند، محفوظ می‌دانیم.» 

«نیروهای دموکراتیک سوریه» از دیگر گروه‌ها خواست به آتش‌بس پایبند باشند.

شبه‌نظامیان کرد سوریه همچنین از آمادگی‌شان برای ایجاد گذرگاه‌هایی برای هیات‌های سازمان ملل در منطقه عفرین جهت ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و نظارت بر اجرای آتش‌بس، خبر دادند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از دو روز گفت‌و‌گوی مفصل، شنبه قطعنامه‌ای را تصویب کردند که براساس آن خواستار برقراری آتش‌بس یک‌ماهه در سرتاسر سوریه از جمله غوطه شرقی «بدون فوت وقت» شده‌اند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز