خبرگزاری کار ایران

بعد از گفت‌وگوی جنجالی با ترامپ؛

رئیس‌جمهوری مکزیک سفر خود به واشنگتن را لغو کرد

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۴۹۵

رئیس‌جمهور مکزیک بعد از گفت‌وگوی جنجالی با همتای آمریکای خود درباره ساخت دیوار مرزی، برنامه‌ خود برای سفر به واشنگتن را لغو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «انریکه پنیا نیه‌تو» رئیس‌جمهوری مکزیک سفر برنامه‌ریزی شده خود به واشنگتن را پس از گفت‌وگوی تلفنی جنجالی با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی‌ خود لغو کرد.

روزنامه «واشنگتن‌پست» خبر این گفت‌وگوی تلفنی «خشمگینانه» بین ترامپ و همتای مکزیکی‌اش را منتشر کرده است.

سفر پنیا نیه‌تو به واشنگتن قرار بود در ماه فوریه یا ماه مارس انجام شود. ولی طرفین تصمیم به لغو این دیدار گرفتند بدون آن‌که دلایل این تصمیم را رسما فاش کنند.

بر این اساس، ترامپ با موضع مکزیک در خصوص ساخت دیوار مرزی که یکی از مهم‌ترین وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهوری آمریکا بوده، مخالفت کرده است. این دو رهبر این موضوع را در جریان گفت‌وگوی تلفنی سه‌شنبه گذشته که ۵۰ دقیقه به طول کشید، مورد بحث و بررسی قرار دادند ولی در دستیابی به توافقی در این‌باره به بن‌بست رسیدند.

یک مقام دولتی در مکزیک به روزنامه واشنگتن‌پست گفته است که ترامپ در جریان این گفت‌وگوی تلفنی «صبرش» را از دست داد. مسئولان آمریکایی نیز متذکر شدند که رئیس‌جمهوری این کشور بعد از گفت‌وگو با همتای مکزیکی‌اش، احساس ناامیدی و خشم کرده است.

وزارت خارجه مکزیک، دو هفته پیش اعلام کرد که پینا نیه‌تو و ترامپ به‌زودی دیدار خواهند کرد. بعد از نشست وزیران خارجه مکزیک و آمریکا در واشنگتن، طرف مکزیکی اعلام کرد که در این ملاقات درباره دیدار قریب‌الوقوع ترامپ و پنیا نیه‌تو توافق شده است.

یک منبع در ریاست‌جمهوری مکزیک، شب گذشته اعلام کرد که دولت مکزیک هرگز موعد برگزاری این دیدار دوجانبه را تایید نکرده است و همانطور که می‌دانیم کاخ سفید نیز تاکنون در این‌باره تصمیم نگرفته است.

ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود بارها در مورد ساختن دیوار در مرز آمریکا و مکزیک و برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی سخن گفته بود. او تأکید کرده است که دولت مکزیک را وادار به پرداخت هزینه‌های احداث دیوار خواهد کرد؛ موضوعی که مکزیک قاطعانه با آن مخالفت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز