خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه روسیه:

حضور ایران در سوریه قانونی است/ آمریکایی‌ها از التنف خارج شوند

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۵۳۶

وزیر خارجه روسیه در اشاره به همکاری مسکو و تهران برای حل و فصل سیاسی بحران در سوریه، متذکر شد که شرکای ایرانی ما به دعوت دولت قانونی سوریه، در این کشور حضور دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از رای‌الیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه تصریح کرد، مسکو معتقد است به‌رغم اظهارات زودهنگام آمریکایی‌ها در ارتباط با عقب‌نشینی کامل نیروهای مسلح از عراق، حضور آمریکا در این کشور افزایش خواهد یافت.

لاوروف که روز گذشته با تلویزیون «یورونیوز» مصاحبه می‌کرد، گفت: «این امر، ما و شرکای‌مان در آسیای مرکزی را نگران می‌کند و باید اروپایی‌ها نیز نگران این مسئله شوند؛ چرا که مواد مخدر به آنجا نیز منتقل می‌شود. تروریست‌ها در سرتاسر جهان پراکنده می‌شوند و مرزها را در می‌نوردند.»

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: «این موضوع در عراق نیز اتفاق می‌‌افتد، حتی در دولت اوباما (رئیس‌جمهور سابق آمریکا)، ایالات متحده عقب‌نشینی کامل از عراق را اعلام کرد. هم‌اکنون این حضور و نفوذ از سرگرفته شده است و افزایش خواهد یافت.»

وی تأکید کرد، این نفوذ نظامی ایالات متحده نه تنها محدود نمی‌شود بلکه در بُعد نظامی نیز گسترده خواهد شد. سوریه و افغانستان جزو کشورهایی هستند که آمریکا در تلاش برای حفظ حضورش در آنجا است.

از سوی دیگر، لاوروف تصریح کرد، ایالات متحد باید منطقه‌ای که دارای مساحت ۵۵ کیلومتر و در اطراف شهرک «التنف» در سوریه واقع است را ببندد. طبق اطلاعات موثق، آمریکایی‌ها در این منطقه که اردوگاه آوارگان نیز در آن قرار دارد، به آموزش عناصر مسلح اقدام می‌کنند.

وزیر خارجه روسیه درباره همکاری این کشور با ایران برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه، گفت: «ما برای آینده دور برنامه نداریم و فعلا می‌خواهیم آنچه را در سوریه شروع کرده‌ایم، به آخر برسانیم. شرکای ایرانی ما، مثل روسیه از سوی دولت مشروع سوریه دعوت شده‌اند تا در جنگ با تروریسم همکاری کنند و ترکیه هم چنین تمایلی را نشان داده است. در پایان سال ۲۰۱۶ میلادی اولین دور مذاکرات آستانه برای صلح در سوریه برگزار شد و فرایندی را آغاز کرد که منجر به کاهش سریع میزان خشونت در سوریه شد. علاوه بر این، مهم‌ترین رویداد اخیر برگزاری کنگره گفت‌وگوهای ملی سوریه در سوچی بود که ۱۲ اصل را برای ساختار دولت آینده سوریه پذیرفت.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز