خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تعطیلی دولت آمریکا برای دومین بار/ واکنش روسیه به حملات ائتلاف آمریکا در سوریه/ افشاگری درباره هدف عبدالفتاح السیسی از سفر به عمان

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۹۹۳

تعطیلی دولت آمریکا برای دومین بار، انتقاد روسیه از حملات ائتلاف آمریکا به نیروهای هم پیمان دولت سوریه در این کشور، احداث دو مرکز فرماندهی ناتو در آمریکا و آلمان و افشاگری منابع از هدف رئیس‌جمهوری مصر از سفر اخیرش به عمان از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، دولت آمریکا با توجه به شکست دوباره کنگره در توافق بر سر بودجه دولت این کشور، طی سال جاری میلادی برای دومین بار تعطیل شد.

- «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، تأکید کرد که حمله ائتلاف آمریکایی به نیروهای هم‌پیمان دولت سوریه، جنایت به‌شمار می‌رود.

- ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که پنجشنبه‎شب از خاک سوریه به سمت منطقه اشغال‎شده در ارتفاعات جولان تیراندازی شده است.

- وزیر دفاع آمریکا در اولین اظهارنظر درباره حمله هوایی ائتلاف ضد داعش به مواضع نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه در دیرالزور، این حمله را «کاملا دفاعی» خواند.

- سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) قرار است دو مرکز فرماندهی جدید در آمریکا و آلمان احداث کند.

- روسیه از آمریکا خواست دستگیری و بازداشت شهروندان روس در کشور‌های دیگر را متوقف کند.

- وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه این کشور ماه جاری میلادی سفری به برخی از کشورهای منطقه خاورمیانه خواهد داشت.

- منابع آگاه فاش کردند، رئیس‌جمهوری مصر در جریان سفرش به عمان سندی را برای حل و فصل سیاسی بحران یمن پیشنهاد داده بود.

- قانون‌گذاران اتحادیه اروپا، حملات ارتش ترکیه در شمال سوریه و نیز دستگیری صدها نفر را به دلیل انتقاد از این عملیات محکوم کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز