خبرگزاری کار ایران

فلسطین به دنبال اقدام قانونی علیه تصمیم آمریکا درباره قدس

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۱۸۶

مقام‌های فلسطین اعلام کردند که به دنبال اقدام قانونی در خصوص تصمیم آمریکا درباره بیت‌المقدس هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «عادل حفیظ» سفیر فلسطین در روسیه در آستانه سفر «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به سوچی، گفت که دولت فلسطین ممکن است بر سر تصمیم واشنگتن در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به دادگاه بین‌المللی کیفری شکایت کند.

وی در این باره گفت: «ما به هر نهاد و سازمانی درباره تصمیم واشنگتن در خصوص قدس شکایت خواهیم کرد. محمود عباس به زودی در سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد و آشکارا درباره این مسائل سخن خواهد گفت».

اخیرا، کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین از تمایل خود برای پیگیری اقدام قانونی در شورای امنیت سازمان ملل متحد، مجمع عمومی سازمان ملل و دادگاه بین‌المللی کیفری برای شکایت درباره اقدام اسرائیل و برای آغاز رسیدگی قضایی به شهرک‌سازی‌های اسرائیل، پاک‌سازی نژادی و قومی در اطراف و در شهر قدس خبر داده بود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در تاریخ ششم دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی اعلام کرد که قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد و سفارت‌خانه آمریکا را از تل‌آویو به قدس منتقل خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز