خبرگزاری کار ایران

معاون نخست‌وزیر ترکیه:

توافق‌ درباره استفاده از حریم هوایی سوریه پابرجاست

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۹۵۰

معاون نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که توافق‌ آنکارا با مسکو درباره استفاده نیروهای ترکیه از حریم هوایی سوریه در عملیات نظامی پابرجاست.

به گزارش ایلنا به نقل از رای‌الیوم، «بکر بوزداغ» معاون نخست‌وزیر ترکیه بعد از نشست هیات وزرا، به خبرنگاران گفت که توافق میان کشورش و روسیه درباره استفاده از حریم هوایی سوریه طی عملیات نظامی در عفرین همچنان پابرجاست.

بوزداغ، گزارش‌ها درباره بسته‌شدن آسمان سوریه به روی نیروهای ترکیه را رد کرد.

معاون نخست‌وزیر ترکیه گفت: «بعد از رایزنی‌ها با روسیه، درباره استفاده از حریم هوایی سوریه توافق شد. نیروی هوایی ترکیه از همان زمان، از حریم هوایی سوریه استفاده می‌کند و این استفاده به شکل فعال ادامه دارد.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که امروز- سه‌شنبه- فرمانده نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه اعلام کرد که سامانه‌های جدید دفاع هوایی، موشک‌های ضد هوایی و دیگر تجهیزات ضد هواپیما در مناطق روستایی اطراف حلب و ادلب مستقر شدند.

این فرمانده ارتش سوریه، استقرار این سامانه‌ها را «پیامی برای همگان» ارزیابی کرد.

هواپیماهای جنگی ترکیه در چارچوب عملیاتی بزرگ علیه مواضع «یگان‌های مدافع خلق» (شبه‌نظامیان کُرد سوری)، منطقه «عفرین» در شمال غرب سوریه را هدف حملات مستمر قرار داده‌اند.

نظام دمشق پیشتر تهاجم نظامی ترکیه به عفرین را محکوم و هشدار داده بود که هرگونه هواپیمای نظامی ترکیه در آسمان سوریه را ساقط می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز