خبرگزاری کار ایران

مرکل در یک قدمی تشکیل دولت ائتلافی آلمان

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۶۰۶

مذاکرات حزب محافظه‌کار آلمان با سوسیال دموکرات‌ها با هدف تشکیل دولت ائتلافی این کشور همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مذاکره‌کنندگان حزب محافظه‌کار آلمان به رهبری «آنگلا مرکل» و سوسیال دموکرات‌های چپ میانه امروز –دوشنبه- برای توافق بر سر بهداشت و سیاست‌های کار به عنوان آخرین موانع بر سر راه تشکیل «ائتلاف بزرگ» گفت‌وگو می‌کنند.

احزاب توافق کردند تا پس از آنکه نتوانستند در ضرب‌الاجل تعیین شده برای خود در روز گذشته به توافق برسند، یک روز دیگر نیز برای تشکیل مجدد ائتلاف مذاکره کنند. پیشتر این دو حزب با تشکیل ائتلاف مشترکی از سال ۲۰۱۳، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا را مدیریت می‌کردند.

هردو حزب از پیشرفت مذاکرات خبر داده و عنوان کردند که اختلاف‌نظرهای باقی مانده به نظر غیرقابل حل نیستند.

«کارل لاتربچ» مذاکره کننده ارشد سوسیال دموکرات‌ها در این باره به خبرنگاران گفت که ما در دور آخر مذاکرات هستیم.

حزب سوسیال دموکرات آلمان در انتخابات پارلمانی سپتامبر گذشته بدترین نتایج خود را پس از جنگ جهانی دوم کسب کرد و اکنون در تلاش است که امتیازاتی را از حزب مرکل دریافت کند تا تردیدها را در میان ۴۴۳ هزار عضو این حزب برطرف کند. چرا که اعضای این حزب تصمیم نهایی درباره ائتلاف با محافظه‌کاران را اتخاذ می‌کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز