خبرگزاری کار ایران

پادشاه اردن:

منتظر طرح صلح آمریکا برای خاورمیانه هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۴۵۹

پادشاه اردن با بیان این‌که نقش‌آفرینی واشنگتن در ایجاد صلح بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها ضروری است، گفت ما همچنان منتظر طرح آمریکایی‌ها برای این امر هستیم.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «عبدالله دوم» پادشاه اردن در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت: «ما نمی‌توانیم بدون نقش‌آفرینی ایالات متحده یک روند صلح یا یک راه‌حل برای صلح داشته باشیم.»

ملک عبدالله گفت این موضوع حتی بعد از آنکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا تصمیم گرفت سفارت این کشور را از تل‌آویو به قدس منتقل کند هم واقعیت دارد.

اردن در ماه دسامبر اقدام رئیس‌جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را نقض قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد خواند و پادشاه این کشور در دیدار ماه گذشته خود با «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا بر این نگرانی تاکید کرد.

ملک عبدالله روز یکشنبه گفت که تصمیم ترامپ باعث ایجاد واکنش شدیدی در بین فلسطینیان شده است و آن‌ها حس می‌کنند که «او یک کارگزار صادق نیست».

اما او افزود: «من ترجیح می‌دهم از قضاوت پرهیز کنم چون هنوز منتظریم که آمریکایی‌ها برنامه صلح‌شان را ارائه کنند.»

تصمیم ترامپ برای یهودی‌سازی قدس با استقبال گرم صهیونیست‌ها روبه‌رو شده است، اما بسیاری از کشورها به آن اعتراض کرده و باعث خشم و اعتراضات مسلمانان شده است.

فلسطینی‌ها اورشلیم شرقی را به عنوان پایتخت احتمالی دولت فلسطین در نظر دارند و امیدوار بودند که مذاکرات صلح روزی بتواند باعث به رسمیت شناختن این موقعیت در سطح جهان شود.

اردن بخش شرقی قدس را در سال ۱۹۴۸ تصرف کرد اما اسرائیل از زمان جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ کنترل آن را به دست گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز