خبرگزاری کار ایران

ارتش سوریه در آستانه نبرد سرنوشت‌ساز در ادلب

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۱۰۶

ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمانش با پیشروی به سمت شهر استراتژیک «سراقب» در ریف جنوبی ادلب، در آستانه آغاز عملیات سرنوشت‌ساز برای آزادسازی ادلب هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از رای‌الیوم، ارتش سوریه و هم‌پیمانانش در ریف جنوبی ادلب به طور چشمگیر و سریعی پیشروی می‌کنند. در همین حال، استحکامات دفاع جبهه النصره و گروه‌های هم‌پیمانش به سرعت در حال فروپاشی است و این گروه‌ها یکدیگر را به خیانت و فرار از صحنه نبرد متهم می‌کنند.

ارتش سوریه با ورود به روستای «تل‌علوش» در ریف جنوبی ادلب، به سمت «تل‌سلطانه» و از آنجا به «جزرایه» پیشروی می‌کنند تا بدین ترتیب نبرد سرنوشت‌ساز و استراتژیک را آغاز کنند؛ چرا که این نیروها در حال حاضر در چند کیلومتری شهر استراتژیک «سراقب» قرار دادند. این شهر آخرین پایگاه جبهه‌النصره و دیگر گروه‌های تروریستی هم‌پیمان آن در ریف جنوبی ادلب است.

 نبرد سراقب، دروازه و پایگاه اصلی برای آغاز «ام المعارک» (مادر درگیری‌ها) در شهر ادلب، آخرین پایگاه مهم جبهه‌النصره و در سرتاسر سوریه به شمار می‌رود.

با نگاهی به نقشه درگیری‌ها در این منطقه می‌توان احتمال داد که ارتش سوریه و هم‌پیمانانش حمله‌ای را برای پیشروی به سمت سراقب از محور تپه «العیس» آغاز می‌کنند.

طبق اعلام یک منبع نظامی در سوریه، نیروهای ارتش فقط ۱۳ کیلومتر با اتوبان بین‌المللی «حلب- دمشق» فاصله دارند.

طی دو روز گذشته، ارتش سوریه روستاهای «المشیرفه»،‌ «الطویجنه»، «الحسینیه»، «تل‌السلطان»، «مسعده»، «تل‌خارطه»، «جبل‌الطویل»، «تل‌کلبه» و «تل‌مسعده» در ریف جنوبی ادلب را آزاد کردند ولی این پیشروی‌ها در ریف شمال شرقی حماه محدود به آزادی سه روستا بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز