خبرگزاری کار ایران

تحریم‌های جدید آمریکا علیه حزب‌الله «برای مقابله با ایران»

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۵۳۳

دولت آمریکا در راستای کاهش نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه، شش شخصیت حقیقی و هفت شخصیت حقوقی مرتبط با حزب‌الله لبنان را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا، روز گذشته اعلام کرد که در راستای کاهش نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه، شش شخصیت حقیقی و هفت شخصیت حقوقی مرتبط با حزب‌الله لبنان در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است.

منوچین مدعی شد: «دولت (آمریکا) مصمم است شبکه حزب‌الله را که با در اختیار داشتن منابع مالی آن را صرف برنامه‌های نامشروع می‌کنند، از جمله در خاورمیانه و شمال آفریقا، مختل کند.»

طبق بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، شش شخصیت حقیقی که تحریم شده‌اند عبارتند از پنج شهروند لبنان و یک شهروند عراق که در شرکت مهندسی «الانماء» کار می‌کنند. هفت شخصیت حقوقی تحریم شده، شرکت‌هایی در سیرالئون، لیبریا، لبنان و غنا هستند.

مقام‌های عالی دولت آمریکا گفته‌اند این تحریم‌ها بخشی از یک برنامه جدی علیه حزب‌الله برای محدود کردن نفوذ ایران در منطقه است.

پیشتر، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا از هم‌پیمانان این کشور خواسته بود به منظور مقابله با نفوذ منطقه‌ای ایران، حزب‌الله لبنان را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز