خبرگزاری کار ایران

وزارت حمل و نقل چین اعلام کرد؛

به تلاش برای جست‌وجوی پیکر خدمه سانچی ادامه می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۳۱۰

وزارت حمل و نقل چین اعلام کرد که منطقه کنترل ترافیک را در محلی که نفتکش سانچی در آنجا غرق شده است ، ایجاد کرده تا از ایمنی ناوبری و جلوگیری از بلایای ثانویه اطمینان حاصل کند.

به گزارش ایلنا به نقل از شینهوا، یک مقام رسمی چین امروز -پنج شنبه- گفت که این کشور یک منطقه کنترل ترافیک را در دریای چین شرقی (محلی که نفتکش سانچی در آنجا غرق شده است) ایجاد کرده تا از ایمنی ناوبری و جلوگیری از بلایای ثانویه اطمینان حاصل کند.

به گفته «شی گوانگلو» از مقام‌های وزارت حمل و نقل چین، به همین منظور منطقه‌ای را با شعاع ۱۰ مایل دریایی در اطراف محلی که نفتکش سانچی بیش از دو هفته پیش در آنجا غرق شد، ایجادکرده است.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که چین تلاش برای جست‌وجوی پیکر خدمه سانچی را متوقف نمی‌کند.

نفتکش سانچی، ثبت شده در پاناما، که ۱۱۳ هزار تن نفت خام سبک را حمل می‌کرد، ششم ژانویه با کشتی کریستال (یک کشتی باربری ثبت شده در هنگ کنگ)، در ۳۰۰ کیلومتری شرق دره یانگ تسه برخورد کرد و در تاریح ژانویه ۱۴ غرق شد.

۳۲ نفر از خدمه این نفتکش شامل ۳۰ ایرانی و دو بنگلادشی - در این حادثه جان خود را از دست دادند.

شی همچنین گفت که جعبه سیاه این کشتی در حضور همه طرف های درگیر، یعنی چین، ایران، پاناما و هنگ کنگ، باز شده است.

وی ادامه داد: «ما باید بررسی کنیم که آیا این نفت جرقه می‌زند و منفجر خواهد شد یا اینکه موضوعات دیگری را پیش می‌آورد یا خیر.»

معاون رئیس مرکز جستجو و نجات دریایی چین گفت که همه طرف به توافق رسیده‌اند که یک تیم تحقیقاتی کار بررسی در این مورد را به اتمام برساند. ما رایزنی‌ها با طرف ایرانی را ادمه می‌دهیم و پس از بحث بیشتر با مالک کشتی و کشور پرچم براساس معاهدات بین المللی مربوطه تصمیم می‌گیریم که آیا این کشتی را نجات دهیم یا خیر

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز