خبرگزاری کار ایران

پادشاه مغرب وزرای جدید کابینه را انتخاب کرد

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۳۸۷

پادشاه مغرب پنج وزیر جدید کابینه این کشور را انتخاب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الرای الیوم، «محمد ششم» پادشاه مغرب پنج وزیر جدید کابینه این کشور را انتخاب و در کاخ ریاست‌جمهوری از آنها استقبال کرد.

بر همین اساس پادشاه مراکش روز گذشته –دوشنبه- در کاخ پادشاهی خود در رباط پایتخت این کشور با حضور «سعدالدین عثمانی» نخست‌وزیر، پنج وزیر جدید کابینه مراکش را انتخاب کرد.

پادشاه مراکش طی این حکم وزیران جدید وزارت‌خانه‌های مسکن، علوم، بهداشت و وزارت خارجه را تعیین کرد.

براساس این حکم «عبد الاحد الفاسی الفهری» وزیر بازسازی مسکن و سیاست شهری و جانشین «نبیل بن عبدالله» می‌شود. 

همچنین «سعید امزازی» وزیر آموزش ملی، آموزش حرفه‌ای و مطالعات علمی، «انس الدکالی» وزیر بهداشت، «محسن الجزولی» وزیر  مسئول همکاری‌های بین‌المللی در خصوص همکاری‌ با آفریقا و «محمد الغراس» منشی دولتی در وزارت آموزش ملی و مسئول بخش آموزش فنی حرفه‌ای می‌شود.

 پادشاه مراکش اکتبر سال گذشته پس از دریافت گزارش شورای عالی حساب‌رسی ناظر بر امور مالیاتی، ۴ وزیر و تعدادی از مسئولان این کشور را به دلیل تاخیر در اجرای پروژه «الحسیمه» از سمت‌شان برکنار کرد.

مراکش همچنین در اکتبر سال ۲۰۱۶ شاهد تجمع‌هایی در بخش‌های مختلف این کشور در اعتراض به فساد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز