خبرگزاری کار ایران

فعالیت‌های سفارت رژیم صهیونیستی در اردن به‌زودی از سر گرفته می‏‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۷۶۳

تل‌آویو و امان از دستیابی به توافقی خبر دادند که به موجب آن، سفارت رژیم صهیونیستی در اردن هر چه سریعتر فعالیت‎های خود را از سر خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از پترا، دولت اردن، روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که نامه رسمی تل‌آویو مبنی بر عذرخواهی رسمی به‌خاطر کشته شدن دو تبعه اردنی در سفارت اسرائیل را دریافت کرده است.

سفارت رژیم صهیونیستی در امان، در تابستان گذشته شاهد تیراندازی بود که در پی آن دو اردنی کشته شدند.

سفیر وقت اسرائیل در اردن در زمان وقوع حادثه، همراه با محافظ امنیتی خود که متهم به تیراندازی بود، به قدس بازگشت. با وجود این، مناسبات امان و تل‌آویو رسما قطع نشده بود.

«محمد المومنی» سخنگوی دولت اردن اعلام کرد، اسرائیل متعهد شده است که به خانواده‌های کشته‌شدگان غرامت مالی بپردازد و بررسی‌های قضایی لازم را در مورد هر دو قتل انجام دهد.

در بیانیه دفتر نخست‌وزیری اسرائیل نیز آمده است توافق امان و تل‌آویو برای بررسی قضایی دو رخداد منجر به کشته شدن شهروندان اردنی تایید شده است.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» افزود که سفارت اسرائیل در اردن فورا فعالیت کامل خود را از سر می‌گیرد.

این دفتر، مناسبات با اردن را «استراتژیک» توصیف کرد و نوشت که طرفین برای تقویت پیمان صلح اقدام خواهند کرد.

در این میان، رسانه‌های اسرائیل خبر دادند که تل‌آویو به‌زودی، سفیر جدیدی را تعیین می کند، اما تل‌آویو هنوز تغییر سفیر را تایید نکرده است.

اردن دومین کشور عربی بعد از مصر بود که در سال ۱۹۹۴ میلادی با رژیم صهیونیستی پیمان صلح امضا کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز