خبرگزاری کار ایران

احتمال تاخیر ایرباس در تحویل هواپیماهای ایران/ مدیر فروش ایرباس: قراردادمان با تهران عملی می شود اما با تاخیر

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۶۶۴

شرکت هواپیماسازی ایرباس از احتمال تاخیر در تحویل هواپیماهای سفارش داده شده از سوی ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مدیر فروش شرکت هواپیماسازی اروپایی ایرباس پیش‌بینی کرد که تحویل ده‌ها هواپیمای سفارش داده شده از سوی تهران بر اساس توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ با اندکی تاخیر زمانی صورت خواهد گرفت.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که از منتقدان اصلی توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵ میلادی است روز جمعه گذشته از متحدان اروپایی خود خواست تا به اصلاح «معایب فاجعه‌آمیز» برجام کمک کنند یا با خروج آمریکا از این توافق مواجه شوند.

شرکت هواپیماسازی اروپایی ایرباس و رقیب آمریکایی‌اش بوئینگ توافق کردند که ۱۸۰ هواپیمای مسافربری را با هدف نوسازی ناوگان هواپیمایی دولتی ایران، (ایران ایر) به تهران تحویل دهند ، اما این موضوع به حمایت آمریکا از برجام بستگی دارد.

«جان لیهی» مدیر فروش ایرباس در گفت‌وگو با رویترز با اشاره به قرار داد فروش ۱۰۰ هواپیمای ساخت این شرکت به ایران‌ایر، گفت: «من فکر می‌کنم این قراردادها عملی خواهند شد اما ممکن است تحویل آنها طبق زمان برنامه‌ریزی شده برای این کار انجام نشود».

وی افزود که ما باید تامین مالی این هوایپماها را تنظیم کنیم و ایرانی‌ها باید پیش‌پرداخت این هواپیماها را پرداخت کنند.

ایران ایر تاکنون سه هواپیمای ایرباس و چند هواپیمای «ای تی آر» ساخت مشترک فرانسه و ایتالیا را دریافت کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز