خبرگزاری کار ایران

بیم و امید در مسیر تشکیل دولت جدید آلمان

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۵۳۵

تحلیلگران بر این باور هستند که صدراعظم کهنه‌کار آلمان دوره چهارم حضور خود در قدرت را با کاهش نفوذ و چشم انداز مبهمی نسبت به آینده اروپا آغاز می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، تحلیلگران بر این باور هستند که «آنگلا مرکل» صدراعظم کهنه کار آلمان، که اغلب به عنوان قدرتمندترین زن جهان خوانده  می‌شود، دوره چهارم حضور خود در قدرت را با کاهش نفوذ و چشم انداز مبهمی نسبت به آینده اروپا آغاز می‌کند.

پس از بیش از ۲۴ ساعت مذاکره در روز گذشته –جمعه- میان حزب محافظه‌کار آلمان به رهبری مرکل و سوسیال دموکرات‌ها برای تشکیل دولت جدید ائتلاف بزرگ، مرکل تاکید کرد که توافق اولیه بن‌بست سیاسی در آلمان را خواهد شکست و مسیر را برای شروع تازه‌ای در اروپا فراهم خواهد کرد.

ناظران معتقد هستند که حتی اگر جوهر تدوین نقشه راه جدید برای تشکیل دولت جدید آلمان خشک شود،  مرکل و تیمی که احتمالا وی رهبری خواهد  کرد،  قدرت کمی برای مواجهه با چالش‌های بزرگی که این کشور با آن مواجه است، دارند.

«کارل رودولف کورته» استاد دانشگاه و کارشناس علوم سیاسی در این باره می‌گوید: « در حقیقت این ائتلاف بزرگ تنها یک ائتلاف کوچک با ۵۳ درصد از کرسی‌ها در پارلمان است که پس از انتخابات ماه سپتامبر گذشته میلیون‌ها رای را به حزب راست میانه ضد مهاجرت روانه کردند».

این در مقایسه با دوره پیشین صدراعظمی مرکل است که این دو حزب آلمان نزدیک به ۸۰ درصد از آراء را کسب کرده بودند.

با این حال، مرکل بر توافق با حزب سوسیال دموکرات که باید به تایید مقامات حزب برسد تاکید دارد؛ توافقی که ثبات و پایداری آلمان را تایید می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز