خبرگزاری کار ایران

بن‌سلمان بخشی‌ از دارایی‌های «گروه بن‌لادن» را مصادره می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۰۷۳

منابعی در عربستان اعلام کردند که دولت این کشور مدیریت شرکت هلدینگ «گروه بن‌‌لادن» را برعهده می‌گیرد و در حال رایزنی برای مصادره بخشی از سهام این غول ساختمان‌سازی است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، برخی منابع در عربستان سعودی، روز گذشته اعلام کردند، دولت عربستان سعودی مدیریت «گروه بن‌لادن» را برعهده می‌گیرد و در حال رایزنی برای انتقال بخشی از سهام این شرکت هلدینگ به دولت است.

این در حالی‌ست که «بکر بن‌لادن» رئیس شورای مدیریتی «گروه بن‌لادن» و برخی از اعضای خانواده بن‌لادن، در اوایل اکتبر توسط مقام‌های سعودی به اتهام فساد بازداشت شدند.

گروه بن‌لادن، یک شرکت هلدینگ و خوشه‌ای عربستان است که در زمینه ساخت و ساز بناها و ساختمان‌های تجاری، توسعه زیرساخت‌های شهری، راه‌سازی و احداث فرودگاه، همچنین ساخت نیروگاه و کارخانجات صنعتی فعالیت می‌کند. این شرکت هلدینگ، که در فاجعه منا مقصر شناخته شده بود، اکتبر سال گذشته تبرئه شد و قراردادهای جدیدی با دولت منعقد کرد. 

این منابع، که خواسته‌اند به دلیل حساسیت سیاسی و تجاری این موضوع، هویت‌شان فاش نشود، اظهار داشتند که دولت سعودی دست خود را بر روی گروه بن‌لادن گذاشته است تا این اطمینان را حاصل کند که این گروه در راستای برنامه‌های توسعه عربستان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز