خبرگزاری کار ایران

اعمال فشار بر سوسیال دموکرات‌های آلمان برای پیوستن به دولت ائتلافی مرکل

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۹۸۴

مقام ارشد اتحادیه کارگری آلمان با تحت فشار قرار دادن حزب سوسیال دموکرات از این حزب خواست تا به دولت ائتلافی جدید این کشور به رهبری صدراعظم آلمان بپیوندد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، مقام ارشد اتحادیه کارگری آلمان امروز –پنجشنبه- از حزب چپ میانه سوسیال دموکرات خواست تا به دولت جدید ائتلافی این کشور به رهبری «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان بپیوندد. این اتحادیه اعلام کرد که عدم رسیدن به توافق، می‌تواند به دو طرف صدمه وارد کند.

ائتلاف مرکل قرار است مذاکرات بر سر تشکیل دولت احتمالی با سوسیال دموکرات‌ها را آغاز کند. سوسیال دموکرات‌ها در آلمان طی چهار سال گذشته از شرکای دولت آلمان به حساب می‌آمدند.

پس از عملکرد بسیار بد حزب سوسیال دموکرات در انتخابات تابستان آلمان، این حزب پیوستن مجدد به دولت این کشور را رد کرد. اما پس از آنکه مذاکرات مرکل با دو حزب کوچک‌تر برای تشکیل دولت شکست خورد، بار دیگر پیوستن به دولت آلمان را مورد بررسی قرار دادند.

حزب مرکل نتواست در انتخابات اخیر پارلمانی این کشور کرسی‌های لازم برای تشکیل دولت آینده را به دست آورد. در صورتی که دولت ائتلافی در آلمان تشکیل نشود، بار دیگر انتخابات در این کشور تکرار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز