خبرگزاری کار ایران

پاپ فرانسیس در شب کریسمس مطرح کرد؛

شرایط بد مهاجران را نادیده نگیرید

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۵۵۳

رهبر کاتولیک‌های جهان طی سخنانی گفت که بسیاری در بحران مهاجرت مجبور بودند از دست حاکمان خود فرار کنند؛ کسانی که به دنبال اعمال قدرت و افزایش ثروت خود هستند و هیچ مشکلی در ریختن خون‌های بی‌گناه ندارند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس،«پاپ فرانسیس بندیکت شانزدهم رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی کریسمس که نیمه شب گذشته در کلیسای «پطرس حواری» ایراد کرد، وضعیت مهاجرات را به وضعیت حضرت مریم و یوسف پیامبر تشبیه کرد و و از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر کاتولیک در جهان خواست تا شرایط سخت مهاجران که از سرزمین‌های خود رانده شده‌اند را نادیده نگیرند.

پاپ فرانسیس که خود فرزند مهاجران ایتالیایی به آرژانتین است، در جمع هزاران نفر از حاضران در مراسم شب کریسمس گفت: «گام‌های بسیاری در گام‌هایی که مریم و یوسف برداشتند، پنهان است.

وی افزود: ما امروز شاهد هستیم که میلیون‌ها نفر قصد ترک محل زندگی خود را ندارند اما مجبور به ترک خانه و کشور خود می‌شوند و مجبور هستند عزیزان خود را ترک کنند».

پاپ ۸۱ ساله در ادامه گفت: «بسیاری در بحران مهاجرت مجبور بودند که از دست حاکمان خود فرار کنند، کسانی که به دنبال اعمال قدرت و افزایش ثروت خود هستند و هیچ مشکلی در ریختن خون‌های بی‌گناه ندارند».

وی افزود: «اورشلیم (بیت المقدس) مادر ماست و اگر یکی از فرزندان مادرش را از دست دهد، مادر در صلح نخواهد بود بنابراین ما باید برای صلح در آنجا دعا کنیم».

تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل با اعتراض‌ها و مخالفت‌های بسیاری در سراسر جهان همراه بود.

هزاران نفر در واتیکان شب گذشته در مراسم شب کریسمس شرکت کردند. این مراسم به طور سالانه برگزار می‌شود و سخنرانی پاپ به مدت ۹۰ دقیقه به طول انجامید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز