خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت ‌گذشته؛

توقف موج پیوستن شهروندان روس به داعش/ حمایت بوریس جانسون از برجام/ ترکیه توهین امارات را تلافی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۹۸۸

جهان در ۱۲ ساعت گذشته با تحولاتی در خاورمیانه، اروپا، آمریکا و شرق آسیا همراه بود. وزیر خارجه انگلیس مواضع متفاوتی را درباره سیاست روسیه در قبال سوریه اتخاذ کرد، ترکیه همچنان به انتقاد از تصمیم آمریکا درباره قدس پرداخته و همچنین اعلام کرد که در پاسخ به توهین اخیر وزیر خارجه امارات قصد دارد نام خیابان مجاور سفارت امارات در این کشور را به «فخر الدین پاشا» تغییر دهد.

به گزارش ایلنا، «بوریس جانسون» وزیر خارجه بریتانیا با بیان اینکه توافق هسته‌ای همچنان «زنده» است ولی به حمایت نیاز دارد، گفت که روسیه، بشار اسد را در قدرت نگه‌ داشت.

- «کارلوس پوجدمون» رئیس برکنار شده دولت محلی کاتالونیا از مادرید خواسته است تا اجازه بازگشت و شرکت در بازگشایی پارلمان تازه‌ کاتالونیا را به او بدهد.

- «بن‌علی ییلدریم» نخست‌وزیر ترکیه با تاکید مجدد بر اینکه قدس تنها نیست، گفت که هر تصمیم اشتباهی در این خصوص از نظر آنکارا مردود است.

-معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد که جریان سفر شهروندان روس به سوریه برای پیوستن به داعش متوقف شده است.

-ترکیه تصمیم دارد در پاسخ به توهین اخیر وزیر خارجه امارات به یکی از شخصیت‌های عثمانی، خیابان مجاور سفارت امارات در آنکارا را به «فخرالدین پاشا» تغییر نام دهد.

-برای نخستین بار ۱۶۲ پناهجو از کشورهای اتیوپی، اریتره، سومالی و یمن با دو فروند هواپیمای نظامی از لیبی به ایتالیا منتقل شدند.

-به دنبال موجی از انتقادات از رفتارهای تبعیض‌آمیز، «اندرو مک کابی» معاون مدیر «اف بی آی» قصد دارد اوایل سال ۲۰۱۸ از سمت خود کناره‌گیری کند.

- «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش با طرح آلمان برای توزیع پناهجویان در کشورهای اروپایی، مخالفت کرده و خواستار کمک به آنها در کشور مبدا شد.

-۳۷ نفر در آتش‌سوزی یک مرکز تجاری در جنوب فیلیپین، جان خود را از دست دادند.

-دستیار ریاست جمهوری روسیه از تحویل سامانه‌های دفاع موشکی S-۴۰۰ به ترکیه در نیمه سال ۲۰۱۹ خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز