خبرگزاری کار ایران

نشست فوق‌العاده مجمع عمومی سازمان ملل درباره قدس

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۲۶۸

وزیر خارجه فلسطین اعلام کرد که مجمع عمومی سازمان ملل متحد، امروز برای رای‌‌گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی درباره قدس، نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس‌العربی، «ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین اعلام کرد که مجمع عمومی سازمان ملل، امروز- سه‌شنبه- برای رای‌گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت‌شان، نشست تشکیل خواهد داد.

المالکی در گفت‌وگو با رادیو «صوت فلسطین» گفت: «تلاش‌ها برای دستیابی به رای موافق شمار زیادی از کشورها به این پیش‌نویس ادامه دارد تا آن، سیلی و واکنشی قوی به اقدام آمریکا به وتوی قطعنامه شورای امنیت درباره قدس شود.»

وی تصریح کرد، درخواست برای برگزاری نشست فوق‌العاده مجمع عمومی سازمان ملل تحت بند «اتحاد برای صلح» داده شده است تا بدین ترتیب قدرت و اختیارات شورای امنیت در این‌باره به مجمع عمومی منتقل و پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی تصویب شود.

بر اساس قطعنامه اتحاد برای صلح، در صورتی‌که شورای امنیت به علت سوء‌استفاده یکی از اعضای دائم از حق وتو نتواند به مسئولیت تعریف شده یعنی برقراری صلح و امنیت بین المللی عمل کند، مجمع عمومی به نیابت از شورای امنیت می‌تواند وارد عمل شود. 

پیشتر «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده بود که «تدابیر قانونی، سیاسی و دیپلماتیک» علیه اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری‌ آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل، اتخاذ خواهد شد.

آمریکا، شب گذشته قطعنامه پیشنهادی شورای امنیت در رد به رسمیت‌شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را وتو کرد. پیش‌نویس این قطعنامه از سوی مصر ارائه شده بود. ۱۴ عضو دیگر شورای امنیت به این قطعنامه رای مثبت دادند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز