خبرگزاری کار ایران

بشار اسد: روسیه شریکی مهم در عملیات بازسازی سوریه است

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۹۰۰

رئیس‌جمهوری سوریه با اعضای هیات اقتصادی روسیه به ریاست معاون نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه امروز –دوشنبه- با هیات دولتی و اقتصادی روسیه دیدار و طرفین درباره روابط نزدیک و عمیق میان روسیه و سوریه و چشم‌انداز تقویت روابط اقتصادی در زمینه‌های انرژی، نفت و گاز و برق، پتروشیمی، حمل و نقل و تجارت و صنعت، گفت‌وگو کردند.

«دیمتری راگوزین» معاون نخست‌وزیر روسیه ریاست این هیات را در سفر به سوریه بر عهده دارد.

رئیس‌جمهوری سوریه در این دیدار گفت که پیروزی‌های پی در پی در زمینه مبارزه با تروریسم، شرایط را برای بازسازی خرابی‌های ناشی از این درگیری‌ها تسریع کرده و همین موضوع چشم‌انداز اقتصادی گسترده و فرصت‌های بزرگی را برای همکاری میان سوریه و روسیه ایجاد کرده است.

رئیس‌جمهوری سوریه با اشاره به روابط تاریخی میان روسیه و سوریه و مردم دو کشور و همچنین مواضع قابل توجه روسیه در قبال سوریه و مردم این کشور به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد که طبیعی است که روسیه شریکی مهم در عملیات بازسازی بخش‌های مختلف در سوریه باشد.

رئیس‌جمهوری سوریه همچنین با انتقاد از رویکردهای فرانسه، این کشور را به حمایت از خون‌ریزی در سوریه متهم کرد و گفت که پاریس صلاحیت سخن گفتن درباره ایجاد صلح را ندارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز