خبرگزاری کار ایران

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل:

سرکوب مسلمان روهینگیا برنامه‌ریزی‌شده است

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۵۶۳

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل حملات علیه مسلمانان روهینگیایی در میانمار را از پیش برنامه‌ریزی‌شده دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «زید رعد الحسین» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، روز گذشته در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت که اگر روزی دادگاه حکم دهد که عملیات‌های کشتار جمعی علیه اقلیت روهینگیا در میانمار صورت گرفته، او تعجب نخواهد کرد.

شاهزاده زید به «بی‌بی‌سی» گفت که حملات علیه مسلمانان روهینگیا «به نحوخوبی برنامه‌ریزی شده و بررسی‌شده است.» او از «آنگ‌سانگ‌ سوچی» رهبر ملی میانمار خواست تلاش‌های خود را به‌منظور متوقف عملیات ارتش برای سرکوب روهینگیا به‌کار بگیرد.

وی سرکوب مسلمانان روهینگیا را «مثال بارزی برای پاکسازی نژادی» خواند و این سوال را مطرح کرد و متذکر شد که نمی‌توان امکان کشتار جمعی مسلمانان روهینگیایی را بعید دانست.

صدها هزار نفر از مسلمانان روهینگیا که همواره در میانمار به عنوان «مهاجران غیرقانونی» از آنها یاد شده و گزارش‌های متعددی از سخت‌گیری دولت این کشور بر آنها و سرکوب وحشیانه آنها توسط نیروهای ارتش و بوداییان افراطی منتشر شده است، در چند ماه گذشته و پس از شروع موج جدید سرکوب‌ها، آواره شده‌اند و بخش مهمی از آنها به بنگلادش گریخته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز