خبرگزاری کار ایران

استقبال رهبران اتحادیه اروپا از پیشرفت در مذاکرات برگزیت

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۴۴۵

رهبران اروپایی نخست‌وزیر انگلیس را به دلیل تلاش در زمینه برگزیت تحسین کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، رهبران اتحادیه اروپا با استقبال از تلاش‌های «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس در زمینه برگزیت در نشستی در بروکسل به وی اطمینان خاطر دادند که پیشرفت‌های لازم در زمینه انتقال انگلیس به مرحله بعدی ترک اتحادیه صورت گرفته است.

ترزا می پس از آنکه همکارانش در اتحادیه اروپا را در جریان پیشرفت‌های صورت گرفته در مذاکرات خروج قرار داد و به آنها گفت که برگزیت به نفع بریتانیا و اتحادیه اروپا است، مورد تحسین و تشویق رهبران اتحادیه اروپا قرار گرفت.

«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت: «ترزا می همکار ما است. بریتانیا یک کشور عضو است. ما تلاش نمی‌کنیم اما آدم‌های دوست و مودبی هستیم».

ترزا می در این باره گفت: «ما مذاکرات بسیار خوبی داشتیم. در حال مذاکراتی هستیم که آینده روابط تجاری و روابط امنیتی میان بریتانیا و اتحادیه اروپا را تعیین می‌کند».

در نتیجه یک همه‌پرسی که در سال ۲۰۱۶ برگزار شد شهروندان انگلیس، ولز و ایرلند رای به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا دادند. لندن اعلام کرد در ۲۹ مارس ۲۰۱۷ روند رسمی برای خروج را آغاز خواهد کرد که در دیرترین حالت تا ۳۱ مارس ۲۰۱۹، بریتانیا را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز