خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

به «دستاوردهای‌تان» افتخار کنید و پیروزی‌مان را مصادره نکنید!

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۷۸۸

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به اظهارات سیاسیون غربی که پیروزی بر گروه تروریستی داعش در سوریه را به ائتلاف آمریکایی نسبت می‌دهند، واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه از کشورهای غربی خواست به‌جای تلاش برای سرقت پیروزی روسیه در سوریه، «دستاوردهای‌شان» در عراق، لیبی و افغانستان را یادآوری کنند.

زاخارووا، عصر یکشنبه در پیامی در فیس‌بوک نوشت: «در روزهای اخیر، شرکای غربی اظهاراتی مطرح می‌کنند مبنی بر این‌که فضل پیروزی بر داعش در سوریه به ائتلاف‌شان برمی‌گردد نه به روسیه. وزیر خارجه فرانسه آخرین نفری بود که دم از آن زده است.»

این سخنگو افزود: «ای سروران! دستاوردهای‌تان در عراق، لیبی و افغانستان را یادآوری و به آنها افتخار کنید.»

«ژان- ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه، شنبه گذشته طی گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: «موضوع تعجب‌برانگیز این است که روسیه مدعی پیروزی بر داعش است... نیروهای روسیه بعضی چیزها را با تاخیر به‌دست آورده‌اند و با حمایت نیروهای دولتی سوریه دیرالزور در شرق سوریه را آزاد کردند.»

لودریان اظهار داشت، شکست داعش «به لطف ائتلاف بین‌المللی تحت امر ایالات متحده و همچنین، در نهایت- که با تاخیر بود- به لطف نظام دمشق که توسط روسیه پشتیبانی می‌شود، حاصل شد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز