خبرگزاری کار ایران

آغاز انتخابات میان دوره‌ای در هند/ نخست‌وزیر در معرض بزرگ‌ترین چالش

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۹۷۸

ده‌ها هزار نفر از مردم هند در مرحله نخست انتخابات پارلمانی این کشور در استان گجرات شرکت کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ده‌ها هزار نفر از مردم هند امروز –شنبه- برای شرکت در مرحله نخست انتخابات پارلمانی این کشور در منطقه گجرات پای صندوق‌های رای رفتند؛ جایی که «نارندا مودی» نخست‌وزیر هند با سخت‌ترین آزمون انتخاباتی خود از زمان حضور در قدرت مواجه است.

مودی در انتخاباتی تاریخی در سال ۲۰۱۴ میلادی در هند به قدرت رسید.

نخست‌وزیر هند خود رهبری حزب «بهاراتیا جاناتا» را برای کسب مجدد قدرت در منطقه زادگاهش بر عهده دارد. این در حالی است که احزاب مخالف حزب حاکم بزرگ‌ترین چالش پیش روی این حزب در انتخابات سراسری این کشور در سال ۲۰۱۹ به حساب می‌آیند.

سه حوزه رای‌گیری بزرگ برای برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای امروز شنبه در منطقه گجرات در نظر گرفته شده است و پیش‌بینی می‌شود حزب بهارتا جاناتیا  با کاهش قابل توجه اکثریت خود در مجلس به پیروزی برسد.

در دقایق نخست آغاز برگزاری این انتخابات بیش از ۱۵ درصد از واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند.

بر اساس نظرسنجی‌ها حزب حاکم هند ۹۱ تا ۹۹ کرسی را از مجلس این کشور با ۱۸۲ کرسی کسب خواهد کرد و حزب مخالف کنگره ۷۸ تا ۸۶ کرسی را از آن خود می‌کند. احزاب برای کسب اکثریت باید حداقل ۹۲ کرسی را در اختیار بگیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز