خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

نشست فوری اتحادیه عرب درباره قدس/ انتقاد تند آمریکا از عربستان / مخالفت ۵ کشور اروپایی عضو شورای امنیت با تصمیم ترامپ درباره قدس

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۸۱۹

جهان در ۱۲ ساعت گذشته همچنان صحنه اعتراض‌ها و مخالفت‌های شدید با تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل بود. همچنین کاخ سفید از عربستان خواست به محاصره یمن پایان دهد.

به گزارش ایلنا، -وزیر امور خارجه فرانسه از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط رئیس‌جمهوری آمریکا ابراز نگرانی کرد.

-اتحادیه عرب امروز نشستی اضطراری را درباره فلسطین با هدف بررسی تبعات و پیامدهای اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل برگزار می‌کند.

- حملات توپخانه‌ای و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به باریکه غزه به زخمی‌شدن حداقل ۱۵ فلسطینی منجر شد.

-پنج کشور اروپایی عضو شورای امنیت در نشست اضطراری این شورا از تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد بیت‌المقدس انتقاد کردند.

-کوبا مخالفت خود را با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط ترامپ اعلام کرد.

- وزیر خارجه آمریکا در انتقادی تند از عربستان سعودی، از این کشور پادشاهی خواست که عواقب سیاست‌های خود درقبال منطقه و همسایگانش را بسنجد.

-فرمانده عملیات نیروهای عراقی برای پاک‌سازی صحرای غربی این کشور اعلام کرد که ۳۵ روستا در مساحتی بالغ بر چهار هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در مرحله دوم این عملیات پاک‌سازی شده است.

-رئیس‌جمهوری چچن اقدام رئیس جمهور آمریکا را در به رسمت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل به شدت محکوم کرد.

-کاخ سفید در بیانیه‌ای ضمن تکرار ادعاهای بی‌پایه و ثابت‌نشده علیه ایران، بار دیگر از ائتلاف سعودی خواست محاصره یمن را لغو کند.

-وزارت امور خارجه بلاروس اعلام کرد سفارتخانه این کشور همچنان در تل‌آویو خواهد ماند و از تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن پایتخت جدیدی برای اسرائیل حمایت نخواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز