خبرگزاری کار ایران

نخستین واکنش رژیم صهیونیستی به تصمیم ترامپ درباره قدس

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۲۵۷

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای به‌رسمیت شناخته‌شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را برای تل‌آویو مهم ارزیابی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «گیلعاد اردان» وزیر امنیت داخلی اسرائیل، امروز- چهارشنبه- طی اظهاراتی در شهر بروکسل، گفت: «این موضوع که آمریکا شهر قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد، برای اسرائیل مهم خواهد بود، حتی اگر انتقال سفارت آمریکا به این شهر با تاخیر انجام شود.»

اردان افزود: «اعلامیه به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل، برای‌مان بسیار بااهمیت است، ولی ما این اقدام را به مثابه منعکس‌کننده چیزی که بر روی زمین در واقعیت در حال اتفاق است، تلقی نمی‌کنیم همان‌گونه که این اقدام تغییر‌دهنده بازی نخواهد بود. در واقعیت، چیزی تغییر نمی‌کند.»

در حالی‌که به‌دنبال تصمیم بی‌تدبیرانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره قدس خشم فلسطینیان و کشورهای اسلامی را برانگیخته است، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مدعی شد: «نباید این اقدام بهانه‌ای برای موج جدیدی از خشونت باشد و ما هراسی از این نداریم.»

طبق این گزارش، گروه‌های فلسطینی در کرانه باختری رود اردن، در واکنش به تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، «سه روز خشم» اعلام کردند. این تظاهرات که با حمایت و پشتیبانی مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطینی برگزار می‌شود، امروز آغاز می‌شود. تظاهرات اصلی قرار است روز پنجشنبه در رام‌الله برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز