خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ائتلاف آمریکایی:

کمتر از ۳ هزار داعشی همچنان در عراق و سوریه هستند

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۲۰۳

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا برای مبارزه با داعش اعلام کرد، برآوردها حاکی از آن است که در حال حاضر کمتر از ۳ هزار عضو این گروه تروریستی همچنان در عراق و سوریه باقی مانده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «رایان دایلن» سخنگوی ائتلاف به رهبری آمریکا برای مبارزه با داعش، روز گذشته در توییتر خود نوشته است: «ارزیابی کنونی این است کمتر از سه هزار عنصر گروه داعش( در سوریه و عراق) باقی مانده‌اند. آنها همچنان تهدید هستند.»

سرهنگ دایلن افزود: «ولی ما همچنان به همکاری با شرکای خود ادامه می‌دهیم تا آنها را شکست دهیم.»

این سخنگوی ائتلاف به رهبری آمریکا همچنین تصریح کرده است که این ائتلاف تاکنون ۱۲۵ هزار نیروی عراقی از جمله ۲۲ هزار پیشمرگه را آموزش نظامی داده است.

وی همچنان احتمال ایجاد پایگاه دائمی برای نیروهای آمریکایی در عراق را رد کرده است.

در همین زمینه، ارتش عراق، اواسط ماه گذشته میلادی از بازپس‌گیری شهر کوچک «راوه» در شمال غربی این کشور، به عنوان آخرین شهر تحت تصرف گروه حکومت اسلامی در عراق، خبر داد.

راوه در استان انبار عراق، جزو اولین مناطقی بود که گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴ تصرف کرد.

این در حالی است که طی یک سال اخیر داعش تقریبا اکثر قلمرو خود را در عراق و سوریه از دست داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز