خبرگزاری کار ایران

کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با ایلنا:

با کشته شدن عبدالله صالح مانعی بزرگ از مسیر وحدت یمن برداشته شد

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۱۰۳

یک کارشناس بین‌الملل بر این باور است که یمن در در روند خطرناکی بود که با توجه به قدرت انصارالله خیلی سریع این فتنه جمع شد؛ این اتفاقی مبارک است و شکست و ناکامی دیگری برای دولت متجاوز عربستان سعودی و امارات بود.

اصغر زارعی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درباره تحولات اخیر یمن و کشته شدن «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری مخلوع این کشور گفت: یک مانع و مشکل بزرگ از سر راه وحدت و همدلی مقاومت یمن برداشته شد.

وی در این‌باره گفت: موضوع حزب موتمر و علی عبدالله صالح یکی از مشکلات پیچیده‌ای بود که احتمال داده  می‌شد در مقطعی خیانت کنند یا از جریان مقاومت جدا شوند اما متاسفانه با وجود همه انعطاف‌ها و همکاری‌هایی که از ناحیه انصارالله با حزب موتمر اتفاق افتاد، شاهد بودیم که متاسفانه از چند هفته قبل خیانت‌هایی در میان اعضای این حزب صورت گرفت.

این کارشناس بین‌الملل گفت: اتفاقاتی درون حزب موتمر یا خلق یمن اتفاق افتاد که منجر به تنش و درگیری بین دو گروه عمده انصارالله و نیروهای حزب موتمر در صنعا شد و در روزهای جمعه و شنبه گذشته این درگیری‌ها اوج گرفت و علنی شد. همچنین اقدام‌های برخی از نزدیکان علی عبدالله صالح در برقراری ارتباط با دولت‌های متجاوز به یمن موجب تشدید این درگیری‌ها شد.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر، ارتباطات گاه و بیگاه علی عبدالله صالح با برخی از عناصر دولت‌های متجاوز امارات و عربستان باعث بروز تنش و اختلاف و درگیری میان هوادارن انصارلله و حزب موتمر شد که در نهایت این درگیری‌ها به اوج خود رسید و انصارالله موفق شد بخش زیادی از نیروهای فتنه و خیانتکار را مورد شناساسی و ضربه قرار دهد. تعداد زیادی از آنها بازداشت، تسلیم یا کشته شدند.

زارعی گفت: علی عبدالله صالح زمانی که احساس کرد نیروهایش در معرض شکست و تار و مار شدن هستند، به همراه برخی از نزدیکانش بعد از اینکه خانه اش منفجر شد و در معرض خطر قرار گرفت، به سمت جنوب این کشور و استان مآرب حرکت کرد و از شهر خارج شد و مورد اصابت موشک نیروهای انصارالله واقع و کشته شد.

این کارشناس بین الملل ادامه داد: با کشته شدن علی عبدالله صالح یک مانع و مشکل بزرگ بر سر راه وحدت و همدلی در مقاومت یمن برطرف شد ، هرچند ممکن است برخی از طوایف و وفاداران به علی عبدالله صالح در روزهای آینده مشکلاتی را ایجاد کنند اما اکنون جریان مقاومت علیه دولت‌های متجاوز و ائتلاف سعودی-عربی در که در راس آن ها عربستان  و امارات قرار دارد یک دست شده است و با کشته شدن علی عبدالله صالح و برخی از اطرافیانش و دستگیری برخی از خیانتکاران مسیر اتحاد و وحدت در یمن هموارتر و متحدتر شده است.

وی در پایان گفت: در چند روز آینده شاهد آن خواهیم بود که عربستان و امارات و حامیان آنها درصدد انتقام برخواهند آمد، اما باید دانست که یمن در در روند خطرناکی بود که با توجه به قدرت انصارالله خیلی سریع این فتنه جمع شد که اتفاقی میمون و مبارک است وشکست و ناکامی دیگری برای دولت متجاوز عربستان سعودی و  امارات بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز