خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه قطر: مواضع ما تهدیدی برای منطقه نیست

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۵۷۸

وزیر خارجه قطر گفت که مواضع کشورش تهدیدی برای امنیت منطقه نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر گفت که مقاومت در برابر تغییر، به تروریسم و افراط‌گرایی منجر و مانعی در برابر حل مشکلات منطقه می‌شود.

وی با بیان اینکه بحران‌های منطقه جزئی از بازی قدرت و نفوذ است، افزود: «بی‌توجهی برخی از رهبران منطقه منجر به افزایش مشکلات می‌شود. ما باید با هدف امنیت و همکاری در منطقه وارد گفت‌وگو شویم».

وزیر خارجه قطر با بیان اینکه دوحه قطر همواره نقش مهمی در منطقه خلیج‌فارس ایفا می‌کند، افزود: «مواضع ما تهدیدی برای امنیت منطقه نیست و هیچ دلیلی برای دشمنی برخی از کشورها در قبال قطر وجود ندارد. ما همواره با آرامش رفتار کردیم و خواستار گفت وگو شده‌ایم.»

وی افزود: «روابط ما با ترکیه طولانی‌مدت است و در ارتباط دائمی با این کشور هستیم، ترکیه همواره مواضع ما را در بحران خلیج فارس تایید کرده و از این بابت سپاسگزاریم.»

وزیر خارجه قطر در ادامه گفت: «توافقی میان کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صورت گرفت که بر اساس آن بهترین راه برای حل اختلافات با ایران گفت‌وگو عنوان شد. محاصره قطر مانع امنیت و ثبات در منطقه است و تلاش عربی باید به حل اختلافات فی ما بین و پایان یافتن مشکلات منجر شود.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز