خبرگزاری کار ایران

کاخ سفید برکناری تیلرسون از وزارت خارجه را تکذیب کرد

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۸۹۹

کاخ سفید اعلام کرد که «رکس تیلرسون» همچنان هدایت وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو مقام دولت آمریکا، پنج‌شنبه خبر دادند که کاخ سفید در این فکر است که رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا را طی ماه‌های پیش رو از این سمت برکنار کرده و «مایک پمپئو» رئیس سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) را به جای او منصوب کند.

همزمان، کاخ سفید به خبر احتمال برکناری قریب‌الوقوع رکس تیلرسون واکنش نشان داده و اعلام کرد که «او همچنان مشغول کار است» و در این رابطه «فعلا هیچ اعلامیه پرسنلی منتشر نخواهد شد.»

«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید، در بیانیه‌ای در این ارتباط افزود که «تیلرسون به اداره امور وزارت خارجه ادامه می‌دهد و همه در هیئت وزرا بر تکمیل سال اول دولت ترامپ، که قرین موفقیت‌هایی باورنکردنی بوده، متمرکز هستند.»

از سوی دیگر، روز پنج‌شنبه خبرنگاران پس از دیدار ترامپ با ولیعهد بحرین از  ترامپ در مورد احتمال برکناری رکس تیلرسون سؤال کردند و دونالد ترامپ در پاسخ تنها گفت: «او همینجاست. رکس همینجا هست.»

پیش از این هم مقام‌های آمریکایی و افراد نزدیک به کاخ سفید از احتمال تغییرات عمده در تیم امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، خبر داده‌اند اما زمان‌بندی چین تغییری هنوز نامعلوم است.

در حالی که طی ماه‌های گذشته همواره بین رکس تیلرسون و دونالد ترامپ اختلاف نظرهایی پیش آمده، طی همین دوره، روابط ترامپ با مایک پومپئو مستحکم‌تر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز