خبرگزاری کار ایران

درگیری مسلحانه داعش و طالبان در افغانستان

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۹۱۵

ولایت ننگرهار افغانستان طی دو روز گذشته شاهد درگیری‌های شدید مسلحانه میان شبه‌نظامیان طالبان و عناصر گروه تروریستی داعش بود.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، یک مقام ولایت ننگرهار افغانستان امروز –سه‌شنبه- اعلام کرد که طی دو روز گذشته درگیری‌های شدید مسلحانه‌ای میان شبه‌نظامیان طالبان و عناصر داعش در بخش شرقی این استان در جریان بوده است.

«عطاالله خگیانی» سخنگوی فرماندار ولایت ننگرهار افغانستان اعلام کرد که صدها خانواده از روستاهای مناطق خگیانی، در نتیجه درگیری‌های امروز محل زندگی خود را ترک کردند.

وی افزود که در عملیات هوایی و زمینی هدف قرار دادن شبه‌نظامیان طالبان و عناصر داعش در مناطق تحت درگیری آغاز شده است.

این مقام افغانستان ادامه داد: «تا کنون شش غیرنظامی در اثر این درگیری‌ها زخمی شده اند. ده‌ها نفر از شبه‌نظامیان نیز کشته شده‌اند.»

خگیانی همچنین گفت که مقام‌های دولت محلی کمک‌های اضطراری شامل کمک‌هایی چون پول نقد، مواد غذایی و کمک‌های غیرغذایی به مردمی که در نتیجه این درگیری‌ها بی‌خانمان شده‌اند را آغاز کرده‌اند.

شرزاد، خگیانی و حصارک مناطق استراتژیکی در ولایت ننگرهار هستند که با ولایت‌های مهم دیگری چون کابل پایتخت افغانستان در ارتباط هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز