خبرگزاری کار ایران

مسعود بارزانی: بغداد در حل مشکلات اربیل جدی نیست

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۷۸۳

اربیل از دولت عراق خواست برای اداره گذرگاه‌ها و فرودگاه‌ها به اقلیم کردستان این کشور نیرو ارسال کند.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، «مسعود بارزانی» رهبر پیشین اقلیم کردستان عراق گفت که اربیل همه تلاشش را برای اینکه بغداد در مسیر گفت‌وگو با اقلیم شروط غیرممکنی قرار ندهد، انجام داده است.

بارزانی همچنین بغداد را به عدم جدیت در حل مشکلات با اربیل متهم کرد و حمایت خود را از آغاز مذاکرات دوجانبه اعلام کرد.

بارزانی با بیان اینکه تمایل دارد که کرکوک و دیگر مناطق مورد مناقشه عراق به مدلی برای همزیستی مسالمت‌آمیز میان قومیت‌ها و فرق مختلف تبدیل شود، افزود: «پذیرش شرایط کنونی به هیچ وجه قابل قبول نیست».

از سوی دیگر، «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق تمایل خود را برای آغاز مذاکرات با بغداد اعلام کرده و خواستار آن شد که بغداد نمایندگانی را برای اطلاع از روند اداره گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌ها در اقلیم کردستان عراق به اربیل اعزام کند.

وی افزود: «مسئولیت همه اتفاقاتی که در طوزخورماتو رخ داده است، برعهده نیروهای عراقی است. بارزانی خواستار تشکیل هیئت تحقیق درباره اتفاقات افتاده در این منطقه شد.»

ماه گذشته رفراندوم جدایی اقلیم کردستان از عراق در میان مخالفت‌های بغداد و کشورهای همسایه برگزار شد. این رفراندوم اگرچه با رای موافق بیش از ۹۰ درصد از شرکت‌کنندگان به پایان رسید اما نتایج آن ملغی شد. پس از برگزاری این رفراندوم، تنش میان اربیل و بغداد تشدید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز