خبرگزاری کار ایران

رسانه‌های ترکیه مطرح کردند

اسد از طریق آسمان ترکیه از «سوچی» بازگشت

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۶۲۴

رسانه‌های ترکیه مدعی شده‌اند که هواپیمای حامل رئیس‌جمهوری سوریه هنگام بازگشت وی از دیدار با همتای روسی‌اش، از آسمان ترکیه عبور کرده است.

به گزارش ایلنا، رسانه‌‌های ترکیه اعلام کرده‌اند که «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه بعد از دیدار غیرمنتظره‌اش با همتای روسی خود «ولادیمیر پوتین» در سوچی در روز سه‌شنبه، با یک هواپیمای باربری نظامی روسیه بازگشت که از آسمان ترکیه عبور کرد.

روزنامه «آیدینلیک» ترکیه نوشت، آنکارا به هواپیماهای وزارت دفاع روسیه اجازه استفاده از آسمان ترکیه برای ورود به سوریه را نمی‌داد ولی برای نخستین بار از چهار سال گذشته، یک فروند هواپیمای باربری نظامی روسیه با عبور از آسمان ترکیه، به سوریه رفت.

این روزنامه این احتمال را داد که بشار اسد در این هواپیمای روسی بود به‌ویژه این‌که خبر دیدار وی با پوتین بلافاصله بعد از خبر عبور اولین هواپیمای باربری نظامی روسیه از آسمان ترکیه، اعلام نشد.

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی «فاکس‌» ترکیه نیز احتمال حضور رئیس‌جمهوری سوریه در این هواپیمای روسیه را مطرح و تصریح کرد که منابع دیپلماتیک فقط به گفتن این سخن بسنده کرده‌اند که اجازه ویژه به هواپیمای ویژه نظامی روسیه برای عبور از آسمان ترکیه داده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز