خبرگزاری کار ایران

انتقال اعضای خارجی داعش به بغداد

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۸۷۴

۳۰۰ زن و کودک از اعضای خارجی داعش برای تحویل به خانواده هایشان به بغداد منتقل شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام‌های عراقی ۳۰۰ زن و کودک از خانواده نیروهای خارجی داعش را که در موصل در شمال عراق بازداشت شده‌اند، را به بغداد منتقل کردند.

قرار است این افراد به کشورهای خود تحویل داده شوند.

یک مقام عراقی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر تاکید کرد که مقدمات تحویل این افراد به کشورهای خود در حال انجام است.

به گفته یکی از مقام‌های استان نینوا این برای دومین بار است که این اقدام صورت می‌گیرد و دو یا سه مرتبه دیگر نیز قرار است افرادی از خانواده‌های داعشی های خارجی به بغداد منتقل شوند تا در نهایت یک هزار و ۲۰۰ نفر از این افراد به خانواده‌های خود بازگردند.

نیروهای عراقی توانستند پس از سه سال جنگ با نیروهای گروه تروریستی داعش از تابستان سال ۲۰۱۴ در نهایت در تابستان گذشته شهر موصل را به کنترل خود درآورند و داعش را از این شهر بیرون برانند.

یک منبع بلندمرتبه عراقی سپتامبر گذشته در این باره عنوان کرد که این خانواده‌ها شامل ۵۰۹ زن و ۸۱۳ کودک هستند که تابعیت ۱۳ کشور جهان از اروپا تا آسیا و آمریکا را در اختیار دارند.

در این بین یک مقام حکومت عراق به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که ۳۰۰ زن از این افراد تابعیت ترکیه دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز