خبرگزاری کار ایران

افشاگری مشاور عون از پشت‌پرده استعفای الحریری

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۵۲۴

مشاور رئیس‌جمهوری لبنان فاش کرد که همزمان با استعفای نخست‌وزیر این کشور، طرف‌های خارجی در پیام‌های مستقیمی درباره حمله‌ای بزرگ علیه لبنان هشدار دادند.

به گزارش ایلنا، «جان عزیز» مشاور «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان، عصر روز گذشته فاش کرد که طرف‌های خارجی به آنها هشدار داده‌اند که استعفای «سعد الحریری» از سمت نخست‌وزیری حمله‌ای بزرگ علیه لبنان و تلاش برای هدف قرار دادن این کشور است.

جان عزیز به تلویزیون «الجدید» گفت: «هم‌زمان با استعفای الحریری، پیام‌هایی مستقیمی از خارج دریافت کردیم که می‌گویند این بحران، بحران استعفا نیست بلکه حمله‌ای بزرگ علیه لبنان است. ما با این زاویه با این موضوع تعامل می‌کنیم که خطر بزرگی علیه کشور وجود دارد و تلاش‌هایی برای هدف قرار دادن آن از سوی طرف‌های خارجی صورت می‌گیرد.»

وی افزود: «ما پیام‌های خارجی مستقیمی دریافت کردیم که می‌گوید اوضاع ربطی به داستان استعفا یا داستان دولت و تغییر آن ندارد. همان‌طور که آن‌چه که روی می‌دهد ربطی به بازگشت کشور به جنگ تموز ۲۰۰۶( جنگ ۳۳ روزه) ندارد.»

مشاور میشل عون افزود: «(آنها می‌گویند) آن‌چه که امروز در لبنان روی می‌دهد بازگشت به سال ۱۹۸۲ است و تصمیم‌های بزرگی در سطح بین‌المللی برای حمله به لبنان اتخاذ شده است، این بازی تمام شده است و شما بایستی با این تصمیم کنار بیایید و تدابیری برای حمایت از خودتان اتخاذ کنید.»

عزیز در ادامه گفت: «پاسخ ما واضح بود؛ در سال ۱۹۸۲ سازمان آزادی‌بخش فلسطین هدف قرار گرفت، و امروز در لبنان هیچ گروه خارجی وجود ندارد. بلکه لبنانی‌ها و ملی‌گراها در لبنان هستند و تمامی لبنان با هر حمله‌ای علیه لبنان به‌عنوان اقدام علیه همه لبنانی‌ها برخورد خواهند کرد.»

وی تأکید کرد که «لبنان و ما کسانی هستیم که تصمیم می‌گیریم، از اینجا از بیروت.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز