خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

ادامه نگرانی‌ها از اوضاع داخلی لبنان/ ادعای مقام آمریکایی درباره موشک شلیک شده از یمن به ریاض/ تاکید آمانو بر عمل به تعهدات ایران بر اساس برجام

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۷۷۸

جهان در ۱۲ ساعت گذشته شاهد تحولات مهمی بود. حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به ساختمان وزارت دفاع یمن، تظاهرات هزاران نفر از مردم برزیل در اعتراض به اقدام‌های ریاضتی و واکنش دبیرکل حزب‌الله به تحولات لبنان از جمله این اخبار است.

به گزارش ایلنا، -جنگنده‌های ائتلاف سعودی ساختمان وزارت دفاع یمن در صنعا را هدف حمله قرار دادند.

-وزیر امور خارجه آلمان در تماسی تلفنی با همتای سعودی خود نگرانی برلین را نسبت به تشدید بی‌ثباتی در لبنان ابراز کرد.

-روزنامه «فیگارو» فاش کرد، مقام‌های عربستان می‌خواهند «بهاء حریری» به جای برادرش «سعد حریری» نخست‌وزیر لبنان شود.

-هزاران نفر از مردم برزیل در اعتراض به اقدام‌های ریاضتی دولت این کشور شامل قوانین کار که به زودی اجرایی می‌شود، به خیابان‌ها آمدند.

-«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به اصلاحات انجام شده در عربستان، طرح «اسلام مدرن میانه‌رو» را اقدامی از سوی غرب دانسته و آن را تضعیف کننده دین اسلام دانست.

-یک فرمانده ارشد نیروی هوایی آمریکا مدعی شد که موشک شلیک شده از سوی یمن به ریاض ساخت ایران بوده است.

- «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی شب گذشته خود تاکید کرد که در سایه اوضاع خوب لبنان و توافق طرف‌های سیاسی برای ادامه گفت‌و‌گو ناگهان عربستان سعودی الحریری را فراخواند و وی را به استعفا وادار ساخت.

-«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای، به طرف‌های خارجی هشدار داد که لبنان را میدان «جنگ‌های نیابتی» نکنند.

- «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مجمع عمومی سازمان ملل باز هم با تاکید بر اینکه ایران به تمام تعهداتش ذیل برجام عمل می‌کند، گفت: آژانس کماکان به راستی‌آزمایی عدم انحراف در مواد هسته‌ای اعلام شده طبق توافقنامه پادمان ادامه خواهد داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز