خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با ملک سلمان درباره «آرامکو»

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۷۹۲

رئیس‌جمهوری آمریکا طی تماسی تلفی، از پادشاه عربستان سعودی، خواسته است که ریاض سهام شرکت نفتی آرامکو را در بازار بورس نیویورک عرضه کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی، درباره عرضه سهام‌های شرکت نفتی آرامکو در بازار بورس نیویورک، گفت‌وگو و تأکید کرده است که «آنها استفاده از بورس‌های آمریکایی را بررسی خواهند کرد.»

ترامپ، امروز- یکشنبه- به خبرنگارانی، که وی را در سفر به ژاپن همراهی می‌کنند، اعلام کرد که از عربستان سعودی می‌خواهد «با جدیت به بازار اوراق بهادار یا بورس ناسداک یا با صراحت در هر مکان دیگری در این کشور( آمریکا) بنگرند.»

وی افزود، عربستانی‌ها این موضوع را به دلیل «خطرات قانونی و دیگر خطرها بررسی نکرده‌اند... ساعاتی پیش با ملک( سلمان) گفت‌وگو کردم، آنها این موضوع را بررسی می‌کنند... این موضوع بسیار مهمی است.»

رئیس‌جمهوری آمریکا، شنبه‌شب نیز در پیامی در توییتر نوشت: «برای آمریکا اهمیت زیادی دارد که سهام آرامکو برای اولین بار در ایالات متحده عرضه شود و او از عرضه اولیه سهام آرامکو در نیویورک سپاسگزار خواهد شد.»

آرامکو، شرکت ملی نفت عربستان و بزرگ‌ترین شرکت نفتی است که با تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه، بیش از ده درصد نفت جهان را تولید می‌کند.

عربستان سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد سهام این شرکت را در بورس عرضه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز