خبرگزاری کار ایران

نماینده حزب دموکرات کردستان عراق خبر داد:

برگزاری همزمان انتخابات ریاستی و پارلمانی اقلیم کردستان/افزایش اختیارات پیشمرگه‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۸۷۰

نماینده حزب دموکرات کردستان برنامه آتی اقلیم کردستان را در مصاحبه با اسپوتنیک تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، «هوشاوی بابکر» نماینده حزب دموکراتیک کردستان در مصاحبه با اسپوتنیک، برنامه سیاسی اقلیم کردستان پس از کناره‌گیری «مسعود بارزانی» رییس پیشین منطقه خودمختار عراق را تشریح کرد.

بابکر گفت انتخابات ریاستی اقلیم کردستان همزمان با انتخابات پارلمانی این منطقه انجام می‌شود. پیش از این نیز قرار بود انتخابات پارلمانی و ریاستی اقلیم کردستان همزمان و در تاریخ اول نوامبر برگزار شود اما به دلیل حوادث پس از برگزاری همه‌پرسی 25 سپتامبر در اقلیم کردستان، انتخابات به تعویق افتاد.

نماینده حزب دموکراتیک کردستان افزود: «جایگاه ریاست اقلیم تا انتخابات بعدی خالی می‌ماند و نخست‌وزیر امور را به دست می‌گیرد. در حال حاضر قدرت به دولت کردستان منتقل شده است. فهرستی از اختیارات ریاستی اقلیم وجود دارد که میان وزرا و نخست‌وزیر تقسیم می‌شود. برای مثال قدرت و اختیارات پیشمرگه‌ها افزایش میابد.»

وی تاکید کرد بارزانی همچنان ریاست حزب دموکراتیک کردستان را برعهده خواهد داشت اما در انتخابات ریاستی بعدی نامزد نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز