خبرگزاری کار ایران

شیخ تمیم:

عربستان سعودی برای «تغییر نظام» دوحه تلاش می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۶۱۴

امیر قطر تأکید کرد که عربستان سعودی و هم‌پیمانان عرب آن برای سرنگون‌کردن نظام دوحه تلاش می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در سایه تشدید بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس، «شیخ تمیم بن‌حمد» امیر قطر در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» آمریکا، تأکید کرد که ائتلاف چهارگانه‌ای که عربستان سعودی آن را علیه قطر رهبری می‌کند، برای سرنگون کردن نظام دوحه تلاش می‌کند.

امیر قطر گفت: «تاریخ به ما ثابت می‌کند و یاد می‌دهد که آنها (عربستان سعودی، بحرین، مصر و امارات) این کار را پیشتر در سال ۱۹۹۶ انجام دادند و بعد از آن، پدرم امیر (قطر) شد. آنها این تلا‌ش‌شان را به‌صورت واضح و جدی طی چند هفته اخیر علنی کردند.»

شیخ تمیم گفت: «آنها استقلال ما، سلوک ما و دیدگاه‌مان درخصوص منطقه را نمی‌خواهند.»

وی ادامه داد: «ما آزادی بیان را برای ملت‌های منطقه می‌خواهیم. آنها از این امر ناراضی هستند. آنها معتقدند این، تهدیدی برای آنها ایجاد می‌کند.»

امیر قطر خاطرنشان کرد، ائتلاف چهارگانه طی چند هفته اخیر «در رسانه‌ها گفتند که این نظام (دوحه) بایستی نزد همسایگانش بسیار مورد قبول باشد. آنها می‌خواهند بگویند که ما به‌جای این‌که مستقل باشیم باید از آنها پیروی کنیم. این چیزی است که آنها می‌خواهند بگویند.»

شیخ تمیم همچنین درباره به‌کارگیری زور از سوی چهار کشور عربی برای حل بحران مناسبات خود با دوحه هشدار داد و گفت که اقدام نظامی تنها منطقه را به آشوب می‌کشاند.

چهار کشور عربی تحریم‌کننده قطر، این کشور را به حمایت مالی از تروریسم متهم کرده‌اند. دوحه این اتهام‌ها را رد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز