خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر المیادین در تهران:

بحران قطر با انتشار یک خبر دروغین آغاز شد/ برخی با اخبار کذب به دنبال فضاسازی علیه ایران هستند

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۴۶۵

رئیس دفتر تلویزیون المیادین در تهران با بیان این‌که طی ۵۰ سال اخیر تحولات عظیمی در صنعت رسانه‌ها ایجاد شده است، گفت که با این وجود، هجوم اخبار با منبع شبکه‌های اجتماعی، ضرر و آسیب بسیاری به رسانه‌های سنتی و همچنین اعتماد شهروندان زده است.

به گزارش ایلنا، «علی هاشمی» رئیس دفتر تلویزیون المیادین در تهران با حضور در میز تخصصی بخش بین‌الملل بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه بحران راستگویی در رسانه‌ها پرداخت.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر انحصار رسانه‌های دولتی شکسته شده است، گفت: تلویزیون‌های خصوصی و ماهواره‌ای در کنار رسانه‌های مجازی وارد صحنه اطلاع‌رسانی شده‌اند و رسانه‌های سنتی را در این زمینه به چالش کشیده‌اند.

وی در ادامه افزود: در چند سال اخیر هجوم اخبار با منبع شبکه‌های اجتماعی، ضرر و آسیب بسیاری به رسانه‌های سنتی و همچنین اعتماد شهروندان زده است.

هاشمی با بیان اینکه انتشار اخبار دروغین به اعتبار رسانه‌ها صدمه وارد کرده است، گفت: ایران خود یکی از قربانیان اخبار کذب است. گاهی در اخبار می‌خوانیم که یک عرب در ایران اعدام شده است اما با کمی بررسی متوجه می‌شویم که این اتفاق در کشورهای عربی رخ داده است و برخی از رسانه‌ها این موضوع را برای ایجاد جو منفی علیه ایران منتشر کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بحران قطر با چند کشور عربی از انتشار یک خبر دروغین آغاز شد گفت: ما با مردمی روبه‌رو هستیم که باهوش و با تحلیل هستند و شاید در وهله نخست اخبار دروغین را باور کنند اما به مرور زمان اعتماد خود را نسبت به رسانه از دست می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز