خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه قزاقستان:

همه طرف‌ها در نشست آستانه درباره سوریه حاضر می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۸۴۳

وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد، همه طرف‌های حل و فصل بحران سوریه اعلام کرده‌اند که در نشست برنامه‌ریزی‌شده برای روزهای ۳۰ و ۳۱ اکتبر در پایتخت قزاقستان، شرکت خواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الشرق‌الاوسط، دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه قزاقستان، عصر جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیات روسیه به ریاست «الکساندر لاورتنیف» نماینده ویژه رئیس‌جمهوری این کشور در حل و فصل بحران سوریه، هیات ترکیه به ریاست «سدات اونال» معاون وزیر خارجه این کشور و هیات ایرانی به ریاست «حسین جابری انصاری» معاون وزیر خارجه ایران اعلام کرده‌اند که در نشست برنامه‌ریزی‌شده برای روزهای ۳۰ و ۳۱ اکتبر در آستانه، شرکت خواهند کرد.

این بیانیه افزود، هیات‌های دولت و معارضان سوریه و همچنین نمایندگان سازمان ملل متحد، آمریکا و اردن به‌عنوان ناظر در نشست بعدی آستانه حضور خواهند داشت.

وزارت خارجه قزاقستان تصریح کرد، کشورهای تضمین‌کننده (روسیه، ترکیه و ایران)، یک روز پیش از این نشست، رایزنی‌هایی دوجانبه و سه‌جانبه در سطح کارشناسی انجام خواهند داد. ولی جلسه عمومی با مشارکت تمامی طرف‌ها در  تاریخ ۳۱ اکتبر برگزار خواهد شد.

این بیانیه هدف از نشست آتی در آستانه را حفظ دستاوردهای قبلی به منظور تقویت آتش‌بس در سوریه و افزایش تلاش‌ها برای برقراری ثبات بیشتر در سوریه در مسیر دستیابی به یک راه‌حل سیاسی اعلام کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز