خبرگزاری کار ایران

دیپلمات ارشد پیونگ‌یانگ:

موضوع سلاح‌های هسته‌ای برای کره شمالی مساله مرگ و زندگی است

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۰۶۱

یک دیپلمات ارشد کره‌شمالی با تاکید بر این‌که موضوع سلاح‌های هسته‌ای برای کره‌شمالی مساله مرگ و زندگی است، گفت که پیونگ‌یانگ تصمیمی به مذاکره با واشنگتن درباره برنامه هسته‌ای خود ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، خبرگزاری «ریا» روز جمعه به نقل از یک دیپلمات کره‌شمالی گزارش داد که پیونگ یانگ هیچ طرحی برای گفت‌وگو با واشنگتن در مورد برنامه هسته‌ای‌ خود ندارد. این دیپلمات همچنین خاطر نشان کرد که موضوع سلاح های هسته ای برای کره شمالی حکم مرگ و زندگی را دارد .

تنش‌ها در شبه جزیره کره  پس از آن که کره‌شمالی دست به آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی جدیدی زد، تشدید شده است.

ترامپ در بیانیه ای که ماه گذشته میلادی در سازمان ملل متحد منتشر شد، اعلام کرد که در صورت لزوم برای دفاع از خود و متحدانش، «کره شمالی» را به طور کامل از بین می برد و رهبر کره‌شمالی را «مرد موشکی» نامید.

«ری آهو سونی» مدیر کل بخش آمریکای شمالی وزارت امور خارجه کره‌شمالی در یک کنفرانس غیرنظامی در مسکو گفت که واشنگتن باید «با وضعیت هسته‌ای کره‌شمالی کنار بیاید.»

وی ادامه داد: «این مسئله برای ما حکم مرگ و زندگی را دارد. وضعیت فعلی برداشت ما برای ضرورت در اختیار داشتن تسلیحات هسته‌ای برای پاسخ به یک حمله بالقوه را تشدید می‌کند. ما به آتش با آتش پاسخ خواهیم داد.»

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز روز جمعه، در سخنانی در همان کنفرانس، خواستار اجماع جهانی برای اجرای نقشه مشترک روسیه و چین برای حل بحران برنامه هسته‌ای کره شمالی شد.

وی گفت: «ما متقاعد شده‌ایم که اجرای این طرح موجب کاهش فعالیت نظامی و تنش در شبه جزیره کره و شکل‌گیری یک سیستم برابر و یکپارچه امنیتی در شمال شرق آسیا خواهد شد.»

این طرح پیشنهاد توقف مهلت برای آزمایش‌های موشکی و سلاح‌های هسته‌ای در کره شمالی را در نظر می‌گیرد، در حالی که کره‌جنوبی و ایالات متحده تعلیق تمرین‌های نظامی را متوقف می‌کنند.

لاروف گفت که «وظیفه اصلی در مرحله حاضر جلوگیری از یک درگیری نظامی است که به ناچار منجر به فاجعه انسانی، اقتصادی و اکولوژیکی بزرگی خواهد شد. تمام طرفین درگیر باید آرامش داشته باشند»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز