خبرگزاری کار ایران

مذاکرات فتح و حماس در قاهره آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۱۰۷

دور نخست مذاکرات میان فتح و حماس در قاهره پایتخت مصر آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از الوطن، دور نخست مذاکرات میان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و فتح برای دستیابی به صلح از امروز –سه‌شنبه- در قاهره پایتخت مصر آغاز شد.

در این دور از مذاکرات «عزام الاحمد» ریاست هیات مذاکره کننده جنبش فتح را در اختیار دارد.

وی در یک نشست خبری که صبح  امروز برگزار شد، تصریح کرد: «مساله اصلی موجود در دستور کار توانمند کردن دولت برای برعهده گرفتن ماموریت خود در نوار غزه بوده و در این جلسه تحقیقاتی که در روزهای گذشته به همین منظور انجام شد، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.»

عزام الاحمد خاطرنشان کرد که در این جلسه همچنین بندهای توافق‌نامه آشتی منعقد شده در سال ۲۰۱۱ میلادی و اقدام‌های مطلوب برای برگزاری نشست گروه‌هایی که این توافق‌نامه را پس از ۲۰ روز امضا کردند، بررسی می‌شود تا این گروه‌ها ضمن نشست آینده اتخاذ اقدام‌های عملی برای اجرای همه بندهای آن را شروع کنند.

این مقام جنبش فتح اضافه کرد: «دو طرف درباره مسائل مربوط به انتخابات، پرونده‌های قضایی، امنیت، سازمان آزادی بخش فلسطین، دیدگاه‌های سیاسی و هر آنچه که به فلسطین مربوط می‌شود باهم بحث و تبادل نظر خواهند کرد. همچنین مساله گذرگاه‌ها نیز جزء اساسی اقدام‌های دولت فلسطین بوده که باید هرچه سریع‌تر به آن رسیدگی شود.»

وی تاکید کرد قطعنامه صلح و جنگ و اشکال مقاومت نیز امری است که باید همه به آن پایبند باشیم چرا که آن یک قطعنامه ملی بوده و فراتر از حزب و گروه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز