خبرگزاری کار ایران

شیخ حسینه:

کمک دولت بنگلادش به مسلمانان روهینگیا ادامه پیدا خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۶۳۳

نخست‌وزیر بنگلادش اعلام کرد دولتش به حمایت از حدود یک میلیون مسلمانان آواره روهینگیا که به سوی بنگلادش پناه آورده‌اند، ادامه خواهد داد.

به گزارش ایلنا به  نقل از آسوشیتدپرس، «شیخ حسینه» نخست‌وزیر بنگلادش امروز –شنبه- اعلام کرد دولت این کشور به حمایت از حدود یک میلیون مسلمانان آواره روهینگیا که برای فرار از خشونت‌های میانمار به سوی بنگلادش پناه آورده‌اند، ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد دولت بنگلادش قصد دارد با حمایت از سازمان‌های بین‌المللی به تاسیس پناهگاه‌های موقت برای آوارگان روهینگیا در یکی از جزایر این کشور بپردازد.

نخست‌وزیر بنگلادش اضافه کرد دولت این کشور به حمایت از آوارگان ادامه می‌دهد و اگر مجبور شویم در روز فقط یک وعده غذایی بخوریم و بقیه را با آن‌ها به اشتراک بگذاریم، این کار را خواهیم کرد.

شیخ حسینه همچنین میانمار را متهم به ایجاد تنش در مناطق مرزی میان دو کشور کرد و از نیروهای امنیتی بنگلادش خواست تا با دقت فراوان با بحران موجود برخورد کنند.

نخست‌وزیر بنگلادش با اشاره به اقدامات میانمار خاطرنشان کرد به نظر می‌رسد میانمار به دنبال آغاز جنگ است.

وی پیش‌تر نیز اعلام کرده‌ بود تا زمانی که مسلمانان روهینگیا به منازل خود بازنگردند، هر حل و فصلی موقت خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز