خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه عراق:

کُردها رویای تشکیل «دولت بزرگ» در ۵ کشور را در سرمی‌پرورانند

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۴۴۳

وزیر خارجه عراق با اعلام این‌که اقلیم کردستان با کوبیدن بر طبل جدایی وحدت عراق را هدف قرار داده است، متذکر شد که کُردها رویای ایجاد «دولت کردستان بزرگ» در پنج کشور را در سرمی‌پرورانند.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق تأکید کرد که اقلیم کردستان عراق با کوبیدن‌های مستمر بر طبل جدایی، اصول، وحدت و حاکمیت ارضی عراق را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 الجعفری در گفت‌وگو با تلویزیون «آن لایو» مصر، گفت: «کُردها رویای ایجاد دولت بزرگ کردستان در پنج کشور، که از عراق شروع می‌شود را در سر می‌پرورانند.»

 وزیر خارجه عراق تصریح کرد: «کُردها به صورت مستمر بر طبل جدایی می‌کوبند و این بر اصول عراق و وحدت و حاکمیت ارضی آن تاثیر می‌گذارد.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که دولت اقلیم خودمختار کردستان عراق درصدد است تا همه‌پرسی استقلال را در روز ۲۵ سپتامبر برگزار کند. این در حالی است که آمریکا، ترکیه و ایران خواهان لغو این همه‌پرسی شده‌اند. اما «مسعود بارزانی» رئیس دولت اقلیم خودمختار کردستان عراق اعلام کرده است که این همه‌پرسی در موعد مقرر برگزار خواهد.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، شنبه گفته است: «اگر تهدیدی خشونت‌بار به صورت غیرقانونی متوجه مردم عراق شود، در آن صورت ما مداخله نظامی خواهیم کرد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز