خبرگزاری کار ایران

نماینده آمریکا در سازمان ملل:

کره‌شمالی هنوز از نقطه غیرقابل بازگشت عبور نکرده است

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۵۹۵

نماینده آمریکا در سازمان ملل با اعلام این‌که پیونگ‌یانگ هنوز از نقطه غیرقابل بازگشت عبور نکرده است، افزود که واشنگتن در پی جنگ با کره‌شمالی نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، «نیکی هیلی» نماینده ایالات متحده در سازمان ملل اعلام کرد که واشنگتن به دنبال جنگ با کره‌شمالی نیست ولی پیونگ‌یانگ «هنوز از نقطه غیرقابل بازگشت عبور نکرده است».

 هیلی، که این سخنان را دوشنبه شب در نشست شورای امنیت برای بررسی آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی ایراد می‌کرد، گفت: «تدابیر جدید علیه کره‌شمالی ما را شاد نمی‌کند، ما به‌دنبال جنگ (با کره‌شمالی) نیستیم... این نظام هنوز از نقطه غیرقابل بازگشت عبور نکرده است.»

این دیپلمات آمریکایی افزود: «اگر کره‌شمالی با توقف برنامه هسته‌ای خود موافقت کند، می‌تواند آینده خود را نجات دهد. اگر کره‌شمالی نشان دهد می‌تواند در صلح و آرامش زندگی کند، جهان با آن در صلح و آرامش زندگی خواهد کرد.»

شورای امنیت سازمان ملل، روز دوشنبه در واکنش به ششمین آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی،‌ تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ را به اتفاق آرا تشدید کرد. این تحریم‌ها صادرات منسوجات کره‌شمالی و واردات مایعات گازی و نفت خام به این کشور را هدف قرار می‌دهد.

این نهمین قطعنامه تحریمی علیه کره‌شمالی به دلیل توسعه برنامه موشکی و هسته‌ای از سال ۲۰۰۶ تاکنون است.

آمریکا برای همراه کردن روسیه و چین با پیش‌نویس این قطعنامه، بخش‌هایی از آن را تعدیل کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز