خبرگزاری کار ایران

المقداد:

دیرالزور آخرین نبرد بزرگ در سوریه است/ عربستان سعودی در صدر حامیان تروریسم قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۱۵۴

معاون وزیر خارجه سوریه پیروزی نظامی در دیرالزور را «دستاوردی استراتژیک» خواند و اظهار داشت که این نبرد، آخرین نبرد بزرگ در سوریه است.

به گزارش ایلنا، «فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه پیروزی نظامی در دیرالزور را «دستاوردی استراتژیک» خواند و متذکر شد که این نبرد ما را به پیروزی نهایی نزدیک کرده است.

 المقداد، که روز یکشنبه با تلویزیون «المیادین» گفت‌وگو می‌کرد، عنوان کرد که بعد از حمله هوایی آمریکا بر کوه «الثرده» در دیرالزور، که هدف از آن ارتش سوریه بود، داعش وارد شد و کنترل فرودگاه نظامی را به‌دست گرفت.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: «به‌اعتقاد من، نبرد دیرالزور آخرین نبرد بزرگ است و بقیه نبردها، فرعی هستند.»

این دیپلمات سوریه از مقاومت، «حزب‌الله» لبنان و همچنین ایران و روسیه، که به ارتش سوریه در نبرد علیه تروریسم کمک کرده‌اند، قدردانی کرد و گفت: «همکاری موجود میان طرف‌های هم‌پیمان یعنی تهران، بغداد، مقاومت و دمشق با روسیه این پیروزی را رقم زد.»

 فیصل المقداد تأکید کرد: «عربستان سعودی میلیاردها دلار برای هم‌پیمانی با تروریسم علیه سوریه هزینه کرده است و اتهام‌زنی سعودی علیه قطر مبنی بر حمایت آن از تروریسم صحیح است ولی خود عربستان سعودی در راس حامیان تروریسم قرار دارد.»

وی تأکید کرد: «سوریه پیروز خواهد شد و تمامی احمق‌ها و کسانی را که برای نابود کردن دولت سوریه تلاش می‌کنند، بیرون خواهد راند.»

این دیپلمات سوری درخصوص حضور نظامی آمریکا در کشورش گفت: «وجود هر نیروی اجنبی در سرزمین سوریه غیرقابل قبول است... آمریکا دشمن سوریه است و کسانی‌که می‌خواهند علیه تروریسم بجنگند باید با ارتش سوریه هماهنگی ایجاد کنند.»

المقداد با اعلام این‌که نیروهای آمریکایی زیرساخت‌ها در سوریه را نابود کرده‌ و در راستای خدمت به تروریسم گام برمی‌دارند، از آمریکا خواست از سوریه برود وگرنه با آن مانند نیروی متجاوز برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز